Privacy statement
Wij (Banning Advocaten) informeren u hierbij graag over de manier waarop wij met uw persoonsgegevens omgaan. Wij verwerken uw persoonsgegevens als verwerkings- verantwoordelijke in de zin van de Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG) wanneer u onze website bezoekt, contact met ons heeft, zich inschrijft voor de nieuwsbrief of een seminar, gebruik maakt van onze dienstverlening of bij ons solliciteert. Voor meer informatie kunt u ons bereiken via de contactgegevens onderaan dit statement.
Welke persoonsgegevens verwerken wij?
Wij verwerken verschillende soorten persoonsgegevens van u, zoals:
- algemene gegevens over u, zoals naam, geslacht, functie en bedrijf;
- contactgegevens (adres, telefoonnummer en e-mailadres);
- identificerende gegevens in verband met Wwft-verplichtingen;
- financiële gegevens;
- gegevens, die u aan ons verstrekt in verband met de vraag of kwestie die u aan ons voorlegt;
- CV, motivatiebrief en andere gegevens die u in het kader van een sollicitatie aan ons verstrekt.
Wij kunnen daarnaast ook persoonsgegevens van u verwerken via cookies. Zie voor meer informatie ons cookie statement.
Wanneer verwerken we persoonsgegevens?
Wij verwerken uw persoonsgegevens in de volgende gevallen:
Noodzakelijk voor het uitvoeren of tot stand laten komen van onze overeenkomsten, bijvoorbeeld voor:
- de uitvoering van onze opdrachtovereenkomst;
- het factureren en het eventueel nemen van incassomaatregelen;
- het tot stand laten komen van een arbeidsovereenkomst naar aanleiding van een sollicitatie.
Noodzakelijk voor de behartiging van onze gerechtvaardigde belangen, zoals:
- het onderhouden van contact, bijvoorbeeld voor het versturen van een nieuwsbrief of als u een vraag, opmerking of klacht heeft;
- het uitnodigen en eventueel behandelen van uw aanmelding voor een seminar;
- het verbeteren en optimaliseren van onze dienstverlening;
- het voeren of afhandelen van geschillen;
- het beveiligen en beheren van onze systemen en onze vestigingen;
- het gebruiken van de gegevens voor marketingdoeleinden;
- het behandelen van uw sollicitatie.
Neem gerust contact met ons op om meer informatie te ontvangen over de belangenafweging die wij hebben gemaakt.
Noodzakelijk ter nakoming van wettelijke verplichtingen, zoals:
- het verrichten van cliëntonderzoek op grond van de Wwft;
- naleving van de beroepsregels die gelden voor advocaten.
Toestemming, zoals:
- het langer bewaren van uw sollicitatiegegevens;
- het inschrijven voor een nieuwsbrief via de website.
Als wij uw persoonsgegevens verwerken op basis van uw toestemming, kunt u uw toestemming altijd weer intrekken. Hoe u dit kunt doen, hangt af van waarvoor u toestemming heeft gegeven. In ieder geval kunt u uw toestemming altijd intrekken door contact met ons op te nemen via de contactgegevens onderaan deze pagina.
Als u bepaalde informatie niet aan ons verstrekt (ondanks een verzoek daartoe) of als u uw toestemming intrekt, kunnen wij u mogelijk niet van optimale dienstverlening voorzien of kunnen wij mogelijk niet aan onze wettelijke verplichtingen voldoen. Wij informeren u vanzelfsprekend als dat het geval is.
Het verwerken van bijzondere persoonsgegevens vindt slechts plaats als dat wettelijk is toegestaan, bijvoorbeeld als u daarvoor uitdrukkelijke toestemming hebt gegeven, als het noodzakelijk is om te voldoen aan een specifieke wettelijke plicht of bij de verwerking in het kader van een geschil.
Aan wie verstrekken wij persoonsgegevens?
Wij kunnen uw persoonsgegevens verstrekken aan andere partijen die ons ondersteunen bij onze dienstverlening, zoals:
- een hostingdienstverlener voor de website;
- ondersteunende dienstverlener voor het faciliteren van het mailsysteem;
- ondersteunende dienstverlener voor het faciliteren van financiële diensten;
- ondersteunende dienstverlener voor het faciliteren van IT-diensten.
Verder kunnen we uw persoonsgegevens verstrekken aan andere ontvangers, zoals overheidsinstanties die daar het recht en de bevoegdheid voor hebben.
We kiezen ervoor om categorieën ontvangers te benoemen in plaats van individuele bedrijfsnamen om te voorkomen dat dit statement vaak moet worden aangepast. Neem voor meer informatie over de identiteit van de ontvangers van persoonsgegevens contact met ons op.
Geen doorgifte buiten de EER
Uw persoonsgegevens worden door onze verwerkers verwerkt op beveiligde servers binnen de Europese Economische Ruimte (EER). Er vindt dan ook geen doorgifte van persoonsgegevens plaats.
Hoe lang bewaren wij persoonsgegevens?
Persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor het doel waarvoor zij zijn verzameld en verwerkt. Wij hanteren onder meer de volgende bewaartermijnen:
- wanneer u uw toestemming intrekt;
- gegevens die moeten worden bewaard in verband met de fiscale bewaarplicht verwijderen wij na zeven jaar;
- persoonsgegevens in verband met uw sollicitatie bewaren we voor vier weken of, met uw toestemming, één jaar na afronding van de sollicitatieprocedure.
Het kan voorkomen dat wij persoonsgegevens langer bewaren dan de hierboven weergegeven termijn, bijvoorbeeld als wij de gegevens langer nodig hebben vanwege een geschil of als de gegevens in het kader van beveiligingsmaatregelen in een back-up zijn opgenomen.
Welke rechten hebt u op grond van de AVG?
U hebt een aantal rechten ten aanzien van uw persoonsgegevens die u in bepaalde gevallen kunt gebruiken. Naast het eerder genoemde recht over het intrekken van uw toestemming, gaat het om de volgende rechten:
- Recht op inzage: om te weten welke persoonsgegevens wij van u verwerken.
- Recht op rectificatie: om de gegevens te laten wijzigen of aanvullen als blijkt dat de gegevens die wij van u hebben onjuist of onvolledig zijn.
- Recht op vergetelheid: in bepaalde gevallen kunt u ons verzoeken om uw persoonsgegevens te verwijderen.
- Recht op dataportabiliteit: in bepaalde gevallen kunt u ons verzoeken om uw gegevens over te dragen aan een andere partij.
- Recht op beperking van de verwerking: om het verwerken van uw persoonsgegevens te beperken.
- Recht van bezwaar: als wij uw gegevens op basis van een gerechtvaardigd belang verwerken, kunt u bezwaar maken tegen deze verwerking.
Een verzoek kan schriftelijk, e-mail of per post, worden ingediend via de contactgegevens onderaan deze pagina. Wij kunnen hierbij aanvullende informatie vragen om uw identiteit vast te stellen. Wij zullen binnen één maand reageren op uw verzoek.
Meer informatie over de reikwijdte en/of uitoefening van bovenstaande rechten kunt u terugvinden op https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/themas/basis-avg/privacyrechten-avg. Uiteraard kunt u hiervoor ook contact met ons opnemen.
Wat te doen als u een klacht hebt over de manier waarop wij met uw persoonsgegevens omgaan?
Als u een klacht hebt of een andere vraag over de manier waarop wij met uw privacy omgaan, kunt u contact met ons opnemen. Wij vragen u hierbij zoveel mogelijk relevante informatie over uw klacht of vraag met ons te delen.
Wij reageren uiterlijk binnen vier weken op de klacht en zullen ons uiterste best doen om tot een oplossing te komen. Mocht u toch niet tevreden zijn met de afhandeling van de klacht, dan kunt u hierover contact opnemen met de toezichthoudende autoriteit (de Autoriteit Persoonsgegevens of de autoriteit van het land (binnen de EER) waar u verblijft, uw werkplek hebt of waar de beweerde inbreuk op de AVG is begaan) en eventueel daar een klacht indienen.
Hoe komt u in contact met ons?
Neem gerust contact met ons op voor verdere vragen of om meer informatie over de wijze waarop wij uw persoonsgegevens verwerken. Wij zijn op de volgende manieren te bereiken:
Telefoon | +31 73 692 77 77 |
info@banning.nl | |
Post |
BANNING N.V. Spinhuiswal 2 5211 JG 's-Hertogenbosch |
Aanpassingen
Wij kunnen dit statement van tijd tot tijd wijzigen door het plaatsen van een nieuwe versie op onze website. Bij ingrijpende wijzigingen zullen wij u uiteraard voorafgaand informeren.
Dit Privacy statement is voor het laatst bijgewerkt in november 2024.